Mellemtrin

Mellemtrinnet er 4.-6. klasse. På mellemtrinnet får eleverne flere nye fag. Derudover skal de også tage cyklistprøven.

Når eleverne starter på mellemtrinnet, har de mange af de samme fag som i 3. klasse, men som noget nyt får eleverne bl.a. fagene tysk, håndværk og design, svømning og madkundskab.

I 5. klasse bliver eleverne introduceret til et andet fremmedsprog. På Kristrup Skole modtager eleverne undervisning i tysk.

I 6. klasse får eleverne ikke nye fag, men der bliver bygget videre på fagene fra 5. klasse.

På Kristrup Skole arbejder mellemgruppen i klasseteams om den pædagogiske planlægning og indsats, og der tages udgangspunkt i den enkelte elevs kompetencer og potentialer.

I løbet af 5. eller 6. klasse skal eleverne desuden deltage i cyklistprøven. Læs mere om cyklistprøven på Sikkertrafik.dk.