Skoleudviklingssamtale

Skoleudviklingssamtalen er en lovpligtig samtale mellem skolen og forvaltningen. Samtalen holdes en gang om året og skal styrke dialogen, den fælles forståelse og samarbejdet om udviklingen på skolen.

Skoleudviklingssamtalen tager udgangspunkt i skolens nationale data for dansk læsning, matematik, trivsel og elevfravær. Vores seneste skoleudviklingssamtale fandt sted d. 4. april 2024.

Arbejdet med vores udviklingsområder sker fra skoleåret 23/24.

Udviklingsmål

På baggrund af vores seneste skoleudviklingssamtale blev der udarbejdet følgende udviklingsmål, som vi arbejder med i det kommende skoleår:

Øge andelen af 80 % gruppen af dygtige elever

Målet for indsatsen er at øge andelen af skolens gode elever på mellemtrinnet i dansk samt på flere årgange i matematik. Yderligere skal andelen af de allerdygtigste elever i dansk øges. Her bringes skolens vejledere i spil i forhold til at lave målrettede indsatser i samarbejde med medarbejdergruppen. Indsatserne vil løfte den danskfaglige andel af de allerdygtigste på mellemtrinnet og dermed højne den samlede 80 % gruppe. Her vil også den matematikfaglige indsats i indskolingen vise sig i tallene i de kommende skoleår.

Mindske elevfraværet

Målet for indsatsen er at nedbringe andelen af elever med fravær på 10 % og derover. Skolen udarbejder en lokal strategi for nedbringelse af elevfraværet. På sigt vil andelen af elever med 10 % fravær og derover nedbringes på baggrund af indsatserne.

Datakvalificere trivselsindsatser

Skolen vil have fokus på at arbejde på et databaseret grundlag for at lave trivselsindsatser. Der vil også være fokus på at arbejde med elevperspektivet på trivselsindsatserne ved at inddrage elevrådet og klasseteams. Skolen vil gerne kunne se en stigning i den generelle trivsel og at indikatoren for elevernes oplevelse af støtte og inspiration øges.